Visst finns det slukhål

Allmänt / Permalink / 1
Tycker ni att jag verkar hurtfrisk?
En släng av bröstcancer är väl inget att gräva ner sig för?
Så är det förstås inte, att jag känner mig hurtfrisk jämt och ständigt. Men jag är jäkligt duktig på att hålla fasaden utåt. Visst funderar jag på om det ska gå bra hela vägen. Ska den komma tillbaka om några år? Har cancercellerna spridit sig? Ska jag inte fixa det där Vita arkivet, eller vad det heter, på begravningsbyrån? Jag kan räkna upp x antal kvinnor som det inte har gått bra för, ögonen scannar ordet cancer av sig självt. Medvetet har jag låtit bli att googla på nätet efter andra i samma situation. Eller googla om behandlingen, det räcker med vårdpersonalens utmärkta information.
Nej, gräver ner mig gör jag inte, men ibland ramlar jag ner i de svarta slukhålen. Då hjälper det att titta på den här kvinnan.

#1 - - Anonym:

Finns ingen som är bättre att sätta ord på allt. Du är fantastisk!

Svar: Oj! Tack från förkylningssängen.
Agneta

Till top