Jodå, det finns positiva saker med cancer också

 
Som att kostnaden för hårvård blir lika med noll efter en tid. Jag tvättar flinten med lite tvål.
Raka benen? Nej, det slipper jag också. Synd bara att det inte är bara-ben-säsong. Glädjen hade varit större då.
Eksemet, eller om det nu är psoriasis, som jag dras med under större delen av året. Borta! Nu tog onkologen G ner mig lite när han sa att det inte är för alltid. Men ack så skönt att slippa smörja torra huden med Decubal i tid och otid. Det vill säga efter morgonens dusch, visserligen har jag alltid så gott om tid på mig innan det är dags att åka till jobbet så här har det nästan blivit ett problem att få tiden att gå. Not.
G berättade även att svaga doser av cytostatika används vid behandling av psoriasispatienter. Jag tror jag nöjer mig med de doser jag får i alla fall.
Du får massor av empati bara av att visa dig.
Du blir förbjuden att lyfta tunga saker en tid efter operationen. Tunga saker kan vara dammsugaren eller soppåsen. Putsa fönster är heller inte att tänka på.
Hur lång tid är en tid? Hur långt är ett snöre?
Nä, passa på att utnyttja sjukdomen. Så kul är det inte att dammsuga.
 
 
 
 
Till top