Pick och pack

Allmänt / Permalink / 0
Tar mitt pick och pack och går till vårdcentralen. Pick och pack är en plastpåse från onkologiavdelningen med alla attiraljer som behövs, eftersom de inte finns på vårdcentralen. I dag blir det en ny bekantskap, en mycket trevlig och öppenhjärtig  sådan. Vi hinner avhandla en del av livets väsentligheter medan han spolar rent och lägger om min kateter. Jag är på gott humör när jag lämnar för att åka till jobbet. Förkylningen, eller influensa A, håller i sig, men jag är feberfri och smittfri. Kanske inte på topp, men i dag ska jag och fotografen L träffa en samlare av stora mått. Eller vad sägs om 4 720 plastkassar? Det vill jag inte missa.
När vi står där i hallen och ska ta av oss ytterkläderna hör jag mig själv säga att bli inte förskräckt nu när jag tar av mig av mössan. Det blir samlaren inte.
Själv har jag inga problem med att visa mig skallig, men jag tror att vissa kan bli illa berörda. Därför har jag alltid med mig en tunnare mössa för inomhusbruk.
Ute är det isbjörnsmössan som gäller. Jag har aldrig fått så många uppmuntrande tillrop från stora som små. Till och med telefonförsäljarna i gallerian tar mitt lite vresiga nej tack, med jämnmod. Du har i alla fall en fantastisk mössa! ropar de efter tanten.
Och när jag ska åka hem säger busschauffören att, här kommer en som vill synas!
Nja, det får vara i lagoma doser då. Som synes på bilden...
 
 
 
 
 
Till top