Paltkoman kom av sig

Allmänt, paltkoma / Permalink / 0

Nja, det blev ingen paltkoma för min del under påsken. Därtill var jag för hängig. Snoren rann och jag kände mig allmänt kymig. Men det fanns andra som glatt försåg sig. Eller som sambon säger, det är så trevligt med ägg. Han tycker för övrigt att det är så trevligt med all slags mat. 

Paltkoman på bilden är tillverkad under en pysselkväll med de kvinnliga arbetskamraterna. Tyvärr har jag inte gjort den själv, men den pryder mitt skrivbord på jobbet. Efter pysselkvällen blir det vernissage och då får alla kollegor bjuda på de fantasifulla konstverken där titeln är minst lika viktig som själva verket. Alla pengar som kommer in har gått till att köpa kreatur till kvinnor i Afrika. 

Nytta med hög nöjesfaktor som varmt rekommenderas. 

 
Till top